W tym artykule skupimy się na wadach i zaletach urządzeń przenośnych typu OBU przeznaczonych do systemu e-TOLL nad którym pracuje Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa. Przygotowaliśmy dla Was krótkie podsumowanie.
Wady urządzeń OBU do e-TOLL
- urządzenia typu OBU są dodatkowo płatne. Główne koszty to zakup takiego urządzenia i comiesięczna opłata abonamentowa.
- niektóre systemy zarządzające urządzeniami OBU, nie będą miały powiadomień SMS/mail/PUSH czy to urządzenie działa?
- urządzenie montowane do złącza zapalniczki lub OBU możemy przez przypadek odłączyć i nie będziemy o tym wiedzieli, ewentualnie ktoś może je odłączyć przez przypadek,
- po podłączeniu takiego urządzenie do zapalniczki musimy odczekać kilka minut, aby takie urządzenie złapało sygnał GPS i podłączyło się do systemu - jeśli jest rozładowana bateria,
- podczas postoju wiele złącz zapalniczki nie ma zasilania co wpływa na żywotność baterii takiego urządzenia,
- po każdej nocy takie urządzenie bez zapłonu jest odłączone od systemu, ma rozładowana baterię,
- urządzenia OBU nie maja dostępu do dodatkowych danych z pojazdu np: poziomu paliwa, obrotów, lub danych z tachografu cyfrowego jak to jest w przypadku urządzeń ZSL.
Zalety:
- mniejsze koszty względem urządzeń ZSL,
- takie urządzenie można będzie kupić na stacji paliw lub w punktach dystrybucji, lub przez internet,
- urządzenie można przekładać pomiędzy pojazdami, jednak należy to zrobić także na portalu e-TOLL,
- urządzenie można podłączyć do gniazda OBD / zapalniczki we własnym zakresie bez zbędnych narzędzi.